Goed op stoom - Reisverslag uit Langumba, Indonesië van Fam. Hoekstra-Kaagman - WaarBenJij.nu Goed op stoom - Reisverslag uit Langumba, Indonesië van Fam. Hoekstra-Kaagman - WaarBenJij.nu

Goed op stoom

Blijf op de hoogte en volg Fam.

10 December 2014 | Indonesië, Langumba

Hallo allemaal, helaas heeft het internet niet steeds goed meegewerkt maar dan nu een verslag van onze eerste week, de vorige was eigenlijk een kleine test...
Daar komt ie:

We zijn goed aangekomen in Medan, een prima hotel aan de rand van deze grote stad. We mochten genieten van een knotsgekke avondspits vol smog onderweg naar het hotel aan de buitenwijk van de stad.
Onno is op Sumatra onze gids en Mokhtar onze chauffeur.
Welkomstdrankje, douchen en slapen, geen benul van de tijd maar gaar!!
De volgende dag een lange rit naar Tankahan, de rand van de jungle aan Mount Leuser nat. park.
Allerlei plantages gepasseerd: rubber, palmolie, teak en suikerriet.
Met de rugzakken over een echte gammele puur jungle-hangbrug!
Het zweet over ons gezicht en de apen lachten ons hartelijk uit...
Tussen de bananenpalmen en vlinders stond ons 2 onder een kap onderkomen.
Ter verfrissing een duik in de rivier, Kiyendi, onze "gastheer" wist een mooi plekje waar een natuurlijke hotspring was, heet zwavelwaterstof borrelt omhoog.
In de rivier een stevige stroming, heerlijk gezwommen in een paradijselijke omgeving!
Echt vakantie...
De nacht met onweer en flinke buien, toch goed geslapen en vroeg eruit.
Er moeten olifanten worden gewassen!!
De kinderen hadden er ook al zin aan en na een mooie wandeling naar de olifanten toe, stonden deze al met blubberpootjes op ons te wachten.
Op naar de rivier, daar moesten ze eerst een plas doen aan de oever.
Dat deden ze braaf, even rectaal toucher en de ontlasting was ook meteen geregeld.
De dames ( en 1 heer, Theo...) waren er klaar voor.
Wij mochten Amanda van 47 jaar schrobben, ze lag er heel relaxed bij.
Wij met borstels in de weer en water over haar hoofd gooien. Erg leuk, Gwen helemaal uit haar dak, ze kroop zelfs bovenop Ananda.
Luke hield zich wat gedeinsd.
Daarna ging Ananda staan en gaf ons een echte Fred Flintstone douche!!
Wij gaven haar als dank banaantjes en suikerriet stengels.
De middag gingen we met Kyendi op "rivier-patrouille".
Een zijtak van de rivier liep de jungle in en eindigde bij een waterval.
De kinderen slingerend aan lianen, badderen in de poel, top!!!
Daarna maar eens een koele bier Bintang soldaat gemaakt. Proost!

• 13 December 2014 - 14:13

Linda:

Hey daar! Jullie vakantie begint direct al spectaculair, klinkt fantastisch. Zijn jullie een beetje gewend aan het klimaat daar? Zowel qua temperatuur als cultuur :-)
    Mooi hé dat ze beide toch iets anders reageren op die enorme kolossen. Ik hoop dat jullie nog vele mooie dingen gaan zien en beleven. Heel veel plezier en houd ons op de hoogte.

Groetjes Ro & Lin Tjerk, Lars

• 13 December 2014 - 19:03

Je Vader En Moeder:

Leuk voor de kinderen,olifantje wassen, hoe is het weer daar, het is toch regen seizoen? Of valt het tot nog toe mee met weer, wat is de volgende belevenis? Wij wachten het af.en zien wel wanneer er weer wat te beleven is voor ons wat de foto,s betreft,gr pap en mam.

• 13 December 2014 - 19:03

Je Vader En Moeder:

• 13 December 2014 - 21:57

Jenny:

Jeetje, wat een geweldig avontuur al! Echt een droom! Top hoor!

• 14 December 2014 - 19:29

Inemary Dudink:

Wat ontzettend leuk allemaal, ben natuurlijk ook vreselijk jaloers.
    Wij zitten hier met regen ,kou en tegen nachtvorst aan en dan nog een portie wind.
    Nu druk met de aanloop naar Kerst.
    De tafel van Luke moest plaatsmaken voor de kerstboom.
    We kunnen er nu goed langs.
    Hij gaat natuurlijk na de vakantie weer terug.