BukitLawang - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Fam. Hoekstra-Kaagman - WaarBenJij.nu BukitLawang - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Fam. Hoekstra-Kaagman - WaarBenJij.nu

BukitLawang

Blijf op de hoogte en volg Fam.

12 December 2014 | Indonesië, Bukit Lewang

11/12
Deze ochtend afscheid genomen van ons resort en vooral van Kiyendi.
Met de tassen weer over de hangbrug naar een klaarstaande jeep.
We gaan door de jungle met een 4wd over een slechte weg naar Bukit Lawang. Daar worden we verwacht bij Saskia Landman. Samen met haar Sumatraanse man heeft ze een weeshuis opgezet met 2 guesthouses in de tuin.
Onderweg een stop waar we een verse kokosnoot leeg hebben gedronken en daarna leeggesnoept, een jonge dame trok hem vers voor ons uit de boom.
Daar kreeg Gwen een bloedzuiger op haar voet die ze zelf ontdekte...
Arm kind, geen pijn wel de schrik.
Onze Onno haalde hem er snel af.
Saskia wachtte ons op bij, jawel, een jungle-hangbrug!
Een warm ( letterlijk en figuurlijk) welkom, bij het weeshuis een prachtig aangelegde tuin en 2 knusse guesthouses.
Centrale plek een gezellig restaurant in de tuin.
Bewoners Meli en Rizal konden het meteen goed met Luke en Gwen vonden.
Ton en ik zijn na een fikse regenbui naar een vleermuis grot gelopen. Doordat het erg glibberig was geworden zijn we er niet in gegaan, Luke en Gwen vermaakten zich ondertussen met spelletjes, kippen en vissen voeren.
Heel gemoedelijk en gezellig.
S avonds geen stroom,wel stromende regen. Bij Saskia en gezin gegeten, de kinderen in hun eigen huisje in bed.
Wij hebben nog gezellig met Saskia en haar man onder de veranda zitten kletsen, uniek wat ze daar hebben opgebouwd en wat ze al voor heel veel kinderen hebben kunnen betekenen!

12/12
Een matige nacht gehad, de waakganzen namen hun taak serieus, Luke midden in de nacht voor een sanitaire stop en veel steekmuggen.
Maar goed, blij uit bed voor een ontbijt bij Saskia.
Om 7.30 (!) met de jungle gidsen Lius en Adi, en onze eigen Onno in kolonne het Leuser park in.
Doordat het flink geregend had waren de paden best wel glibberig. Daardoor was het voor de kinderen best wel pittig maar heel erg leuk.
Onze eerste aap deze dag was een "Thomas aap" die heerlijk de noten van een rubberboom zat op te peuzelen.
Verder werden we vergezeld door een Makaak ( ook aap). Nadat we pauzeerden met ananas, heerlijk sappig en zoet, en banaan snapten we wel waarom hij zo dichtbij ons bleef. De Oerang oetangs daarentegen lieten zich niet zien....
Detocht ging door steeds ondoordringbaardere stukken totdat we "stil-stil!!" 5(!) oerangs zagen, waaronder een moeder met jong!!
Wat een mooie dieren, we mochten ze banaan en suikerriet stengels geven. De hand van de Oerang voelde heel koel en zacht aan, fantastisch!!!
Ze slingeren ook heel acrobatisch door de bomen. Een droom komt uit!!!!
Afdalend naar de rivier voelden we onze benen wel, maar daar was de rivier en de raft lag al te wachten.
Eerst Ff lekker zwemmen, daarna luid zingend door de stroomversnellingen heen. Vooral Gwen schaterde het uit!
Na de lunch en afscheid van Saskia op naar de plaats Berastagi.
Een lange rit van 5 uur, voor de kinderen zwaar. Na de ochtend vol indrukken en een slechte slingerende weg.
Het hotel had uitzicht op de Sinabung vulkaan. Een wilde jongen met rokende pluim.
En wat een weelde, stomend warm water en een lekker bed!

• 14 December 2014 - 20:57

Jeroen Linda:

Hoi Hoi, fantastisch om jullie beeldende verslagen te lezen, wat een fantastische fotos, jeetje Gwen en Luke, gewoon een olifant gewassen, wat een stoere bikkels zijn jullie.
    geweldige foto's. geniet er nog maar lekker van , dan smullen wij van de mooie verslagen....

liefs Jeroen en Linda en voor gwen natuurlijk een dikke kus van Fynn.

• 15 December 2014 - 10:13

Vera Kaagman:

Wat een leuke foto's ,en verslag van al jullie belevenissen,
    En ook de regen speelt mee met jullie reis,,is het erg glibberig?
    We wachten weer op het volgende verslag,groetjes van ons en knuffels van ons .
    Pap Bert en mam Vera.

• 17 December 2014 - 12:49

Jenny:

Kan maar een ding zeggen! Gaaaaaaaf allemaal!