op Tuk - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Fam. Hoekstra-Kaagman - WaarBenJij.nu op Tuk - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Fam. Hoekstra-Kaagman - WaarBenJij.nu

op Tuk

Blijf op de hoogte en volg Fam.

16 December 2014 | Indonesië, Samosir

Heerlijk een dagje uitslapen!
Hoewel, uitslapen...rond 7.15 lagen we allen in het zwembad, daarna een heerlijk ontbijtje.
De Duitse eigenaresse bakt daar zelf volkoren brood! Heerlijk.
Daarna een rondje door het dorpje, lekker ergens wat drinken en chillen.
Jammer van die regenbui die de rest van de dag duurde, maar de prettige lokatie maakt veel goed!
15/12
Vandaag een bezoek aan Batak dorp Ambarita, mooie karakteristieke huizen, een uitleg over het kannibalistische verleden van de bewoners en uiteraard de bijbehorende souvenir winkeltjes.
Nog maar even niets gekocht, nou vooruit, een fles water.
In het dorp Simanindo woonden we een dansvoorstelling bij. Begeleidend orkestje in de nok van een historisch huis en een onverstoorbare waterbuffel die vereerd wordt.
Gwen en ik mochten meedansen, heel leuk maar met zo'n mooie bijbehorende ikat-doek om wel zweten! Aan het einde riep iedereen elkaar Horas!Horas!, toe, wat zoveel betekent als: bedankt! Top! Tot ziens en geluk!
De middag heel ontspannen doorgebracht aan het zwembad en aangrenzend vulkaan meer.
Dat meer is prachtig en ook lekker warm.We hebben er met zijn allen in gezwommen maar de wetenschap dat het meer rustig zo'n 600/700 meter diep is vonden we allemaal best een griezelig idee.
Denk: Loch Ness....waarom niet hè?
Toch heerlijk vertoeven hier, warme ochtend, middag prima en s avonds zelfs koel, goed slapen dus.

• 16 December 2014 - 13:49

Vera Kaagman:

Alles gaat lekker daar,wat heb ik een mooie foto gekregen van 'n klein prinselijk paar in mooie kleren en 'n prachtige stoel, opa en oma krijgen wel wat te zien zo van de kinderen ,heel mooi allemaal. Bert enVera.

• 16 December 2014 - 14:02

Wil :

Ja Loes, zo’n tropische regenbui is ook wel eens leuk om mee te maken

• 16 December 2014 - 15:29

Jenny:

Lekker broodje is nooit verkeerd na dagenlangen dosis rijst! Lekker zwembadje! Gaat prima zo te horen!!

• 16 December 2014 - 19:53

Karin Verbiest:

hoi,

goed te horen dat alles ok is en dat jullie lekker genieten.
    groetjes van Ron en Karin

• 16 December 2014 - 20:15

Tante Riet Visser:

wat enig dat ik dat kan volgen wat een ervaring ,zo met je kinderen doe ze de groeten , en een dikke pakkert liefs tante riet.

• 17 December 2014 - 09:42

Marjan:

Wat klinkt het allemaal heerlijk (zelfs die bui..) en wat een prachtige foto's!!!
    Hier Hollands Snertweer, ook met buien en van de week misschien wel tropisch, want plaatselijk wordt het 15 graden!! jaaaa, jullie misen wat hier hoor!! Geniet maar lekker door! XXX

• 17 December 2014 - 21:00

Linda:

Ik zie nu pas al die foto's, zeker gemist eerder. Wat ziet het er geweldig uit allemaal. Die olifanten en die oerang oetangs op de achtergrond, zeg maar tegen Gwen en Luke dat Tjerk erg jaloers is.